A keresőoptimalizálás új korszakai
SEO-szakemberek időről időre azt érzik, hogy jól begyakorolt korábbi optimalizációs módszereik veszítenek eredményességükből, elavulnak és egyre csökken hatékonyságuk a Google-helyezések javításában. Ezért új és újabb ötletek után kell nézniük. A tartalomoptimalizálás is más-más preferenciák szerint történik, ennél is radikálisabb váltásokra az online visszacsatolások, külső hivatkozói profilok felépítésének a területén van szükség minden alkalommal, amikor a keresőalgoritmusok a rangsorolásban új szempontokat kezdenek érvényesíteni vagy a prioritások átrendeződnek.
Linképítés PR-cikkek megjelentetésével
Jelenleg az utóbbi téren szinte egyeduralkodó vált az a módszer, amelyben publikált marketingszövegek viszik a főszerepet. A szakértők megfigyelték, hogy a pőrén kihelyezett hiperhivatkozások gyakorlatilag hatástalanok, amelyek viszont releváns kontextusba vannak ágyazva, magas effektivitást mutatnak. Így vált népszerűvé az úgynevezett SEO PR-cikk linképítés, amely néhány éve uralja a keresőmarketing ügynökségek által meghatározott piacot.
Nézzünk azonban néhányat a korábbi nagy változások közül.
A Google pingvinje alászáll
A Google Penguin 3.0 Algorithm Update 2013-as bevezetése után vált nyilvánvalóvá, hogy a SEO újkori szakaszában (amelyet a jómadár 2012-es első élesítésétől datálhatjuk) már nem lett elégséges úgynevezett keresőbarát weboldalt készíteni és nem elég ezt tartalmi alapú kreatív linképítéssel megtámogatni. Magára adó keresőmarketing szakember ennél alább már eladdig sem adhatta, a linkkatalógusokban való tömeges regisztrálást el kellett felejtenie, már eszébe sem juthatott szatellitoldalakkal operálni és nem gondolhatta azt sem, hogy a mindenféle idegen blogokba felnyomott spam kommentek linkjei segíthetnek a gondjaira bízott honlap előresorolásában. Ezek tilalmas, black hat seo módszerek voltak már jóval korábban is.
De a kizárólag white hat optimalizációs technikákat alkalmazó keresőmarketingeseket is elöntötte a keserűség egy-egy algoritmusfrissítés után (pl. Google Pingvin 2.1). Durván hátrasorolódott gondos munkával élpozícióba emelt kliensoldaluk – de mi kifogásolni való akadhatott a támogatói háttér jellegét illetően?
Kizárólag az – derült ki a keresőmogul hivatalos embereinek elejtett félmondataiból – hogy
- túl nagy számban fordult elő a profilban kulcsszavas link
- ezek olyan lapokra mutattak, amelyek ezekre a kulcsszavakra voltak optimalizálva.
No de kérem! A backlink építés lényege nem éppen ez? Mi más állna a fókuszban, mint a találati listák is kulcsszavasai? Ezek referenciatere hogyan építhető fel használatuk nélkül?
Kiderült, hogy felépíthető, mégpedig a szemantikus háló összefüggései mentén.
A keresési preferenciák megváltozása
Később elterjedt a nagy tartalomkereső agytrösztjének háza tájáról, hogy megváltoztak a keresési szempontok prioritásai is. A címkék és kategóriák szerint preferált és keresőszó alapú működés helyett a hétköznapi, életszerű beszédfordulatokba foglalt hosszú keresőmondatok élveznek elsődleges figyelmet. A szakik elvetették például az infrapanel – előnyök kulcsszó-kombinációt és arra kezdték optimalizálni az infratermék webáruházat, hogy hogyan fűtsek télen olcsón villannyal?.
Állítólag a Google tényleg megérti, mit is keresünk, és ha ilyen kérdésnek eleget tevő oldalt készítünk, az bizony az eredendő kulcsszóval is lehet sikeres. Vagy nem.
A gyakorlat nem igazolta sem a világcég mérnökeinek, sem a weboldal-tulajdonosok vágyát. Az egészmondatos keresések megbuktak, de a legális eljárásokat alkalmazó keresőoptimalizálás a kontextusba – jellemzően PR-cikkbe helyezett linkek alkalmazását jelenti a Pingvin utáni SEO-korszakban.
Organikus weboldal optimalizálás
Szakmai tapasztalat, hogy eredményesen akkor optimalizálhatunk egy weboldalt, akkor érjük el a Google első oldalára kerülést, ha mind a tartalomoptimalizálást, mind a kulcsszavas, alkalmasint PR-cikkes linképítést egyazon szisztéma részévé tesszük. Azaz a webcontent ár annak tudtában kerül fejlesztésre, hogy ismerjük lehetőségeinket Public Relations-cikkek elhelyezésére. A bejövő linkek hálózatát képező szemantikus összefüggésrendszert pedig úgy alakítjuk ki, hogy az tartalmilag integrálja magát a támogatott ügyféloldalt. Azaz ne képviseljen elkülönült online entitást az optimalizált weblap és ne értelmezzük külön támogató hátteret, hanem a céloldal is szerves részét képezze az általunk számára épített azon fogalmi hálónak, amelynek gócpontjait a kapcsolódó kulcsszavakat tartalmazó cikk-publikációk alkotják – középpontban például egy infrapanel webshop termékeinek nevével.
Kulcsszavak Google kereséshez: organikus találat, helyezés javítás, prémium linképítés ára, elektromos infrapanel fűtés webáruház optimalizálása cikkmarketing eszközökkel.
“SEO PR-cikk linképítés, Google” bejegyzéshez 1 hozzászólás