Cikkmarketing technikák a SEO-ban

Minden SEO-célú PR-cikk az optimalizálási struktúra kulcsmondataira épül, céljuk az online  visszacsatolási szemantikai hálózat létrehozása. A Google-robotok képesek elemezni a tartalmat és jó minőség esetén a hivatkozott céloldal a fogalmi háló gócpontjává válik, találati élpozíciók kínálják a felhasználóknak.

Keresőmarketing PR-cikk elhelyezéssel

pr-cikk marketing - seo
Írjunk marketingcikket például a takarékos téli infrafűtésről. Link elhelyezés

Aki már próbálta, tudja: egy információkban gazdag PR-cikk írásakor két veszély fenyegeti a szövegírót. Vagy túl sokat, vagy túl keveset tud a témáról. Az előbbi esetben halmozza a konkrét szakmai adatokat, elveszítve az átlagolvasó érdeklődését. Ennél is rosszabb, ha az utóbbi esetben tényleg nem ismeri a témát, ekkor egy intelligens olvasó hamarosan ráun a mellébeszélésre, semmitmondásra.

Nem feltétlenül kell például az elektromágneses spektrum vörösön inneni tartományáról értekezni, hogy kimondjuk: az elektromos infrafűtés takarékos.

Amikor ingyenes online szolgáltatást kínálunk (cikkeink olvasásáért nem kell fizetni!), az a legjobb módja annak, hogy vonzzuk az emberek érdeklődését! Ez az ingyenesség azt sugallja az olvasónak, hogy sok értéket kap a velünk töltött időért. Jó eséllyel visszatérnek és utánamennek linkjeinknek, a promotált webáruházban így újra és újra vásárolni fognak (pl. vízszűrőt vagy infrapanelt). Cikkeink voltaképp nagyszerű ingyenes hirdetések. Az érdeklődő legyen biztos abban, hogy minden jó tippet megkap a marketingkampány során. Például értesül az új vízszűrőbetétek, laptoptöltők vagy és infra sötétsugárzók megjelenéséről

Mit ne tegyünk PR-cikk közreadásakor

Tipp 1. Ne tegyünk közzé egyet cikket több URL-címe alatt. Ez gyorsan csökkentheti webhelyek és a közlemény értékét, mivel a Google gyakran figyelembe veszi a duplikátumok meglétét és számát. Amikor az algoritmus eldönti, hogy egy oldal rangsorolásra kerül-e, a tartalmi duplikátum negatív címkét kap.

Így voltaképp nem kell aggódnunk az online plágiumok miatt. Amikor egy másik webhely lemásolja a munkánkat, saját hitelességét rontja. Fontolja meg, hogy összekapcsolja weboldalát azokkal a weboldalakkal, amelyek elvitték a tartalmat.

Tipp 2. Ne kerüljük a nyelvi specifikumokat. Ha a célközönség rendelkezik saját technikai nyelvi vagy bőven él szleng kifejezésekkel, használjuk azokat mi is szabadon a cikkekben. Ez nemcsak azért vonzza őket, mert megértik, amit mond, hanem azért is, mert olyan érzéseket kelt bennük, mintha velük azonos csoporttagok lennénk.

Cikkmarketing szócsavarások nélkül

Viszont: kerüljük a szójátékokat, nyelvi poénokat, ha hatékonyan szeretnénk pozitív értékelésre bírni az algoritmusokat a cikkek marketingje révén. Bármilyen intelligens a Google, nem érti a szemantikai gegeket, poénokat, a nyelvi humort. Ha nagy bulikban is megkapható fertőző májgyulladás elleni gyógyszerekről írunk, ne nevezzük a betegséget hapajtitisznek. Ne nevezzük a hősugárzók iránt gyerekesen rajongót infrantilisnek, a szólelemény a kereső adatbázisában nem fog összekapcsolódni a célzott kifejezésekkel.

Természetesen az ilyesmi élvezetessé teheti a cikket az olvasó szemében, de csak zavart kelt abban, hogy az online tartalomkesésekben mit szeretnénk közvetíteni.

Téma- és kulcsszókutatás, marketing

Végezzünk kutatást, mielőtt írunk. Ha időt töltünk a téma kulcsszavainak megismerésével, akkor az írás sokkal könnyebb lesz, és kevesebb időt vesz igénybe. Ha néhány percenként meg kell állnunk, hogy kitaláljuk, miről is beszélünk, akkor értékes időt veszítünk, és a cikken látszani fog a tudás hiánya. Mindenkor a minőségre összpontosítsunk a kínált cikkek mennyisége helyett. Ha egymillió, közepes minőségű cikket írunk, az végül is gyenge teljesítmény.

Tipp 3. Írunk számokat, neveket, felsorolásokat a PR-cikkbe. Ez megkönnyíti az olvasók számára az anyag áttekintését és megértését.

Írjunk izgalmasan. Pl. az infrafűtésről

A cikkmarketing kulcsa olyan cikk elkészítése, amelyet sokan el szeretnének olvasni – és a Google is szereti. Sajnos egyes témák annyira unalmasak, hogy szinte senki sem akar majd olvasni róluk, bármilyen jó cikket is készítünk. Az izgalmas témákhoz való ragaszkodás sokkal könnyebbé teszi a munkánkat. Ne az infravörös sugarak fizikai természetéről írjunk, hanem arról, hogy infrafűtéssel spórolhatunk a rezsin.

Marketingcikkeink népszerűsítésekor nem szabad elfelejteni, mennyi időt és energiát töltöttünk el írásukkal! Okosan bánjunk a link elhelyezéssel!

Keresőoptimalizálásba ne kezdjünk szaktudás nélkül. Google helyezéseket csak komplex módszerekkel javíthatunk.

Szólj hozzá!