A honlap SEO keresőoptimalizálás célja
A keresőoptimalizálásban jártas szakember arról számol be mindenes komplex blogjában, hogy szakmai eszközei között első helyen egy 2000 óta fejlődő, sajátépítésű gigantikus webrendszer áll. A jelző persze túlzó, de ahhoz képest, hogy ez egy független piréz magánember hobbibirodalmaként jött létre egyéb online munkák farvizén, valóban hatalmas és hatékony, alkalmas cikk- és linkelhelyezésre és akár nagyobb volumenű keresőmarketing projektek lefolytatására.
Saját bevallás aszerint rendszerét 2006-ig úgy építette, hogy a SEÓról szinte sajnos semmit nem tudott, így aztán a kora portálok egy részét a keretes )frame( megoldások miatt a Google
nem is igazán tudta olvasni (mára ezen az akadályon az okos kereső túllépett). 2004-től már külső blogokat is használni kezdett szakink, ezek jobban bejárhatóak voltak a keresőrobotok számára. Viszont utóbb három nagy szolgáltató megszűnt (freeblog, blogter, nolblog), ahol a rendszeres posztolást megejtette. Így online- és keresőmarketinges szempontból inkább a 2006 után épített oldalak értékesek és megfelelőek linképítés végzéséhez.
Ám – amint erről beszámol – még ekkor sem tudatosan építkezett, hiszen a célok között a publicisztikai és irodalmi művek publikálása, webakciók és netes játékok szervezése, saját alkotói személyiségének a webre vetítése volt a fő, csak ezután lett cél a Seo, és csak sokkal ezután jött a PR-cikkes linképítés mint szolgáltatás felvállalása.
Számos sikerre vitt projekt után aztán mintegy tíz évvel később aztán elgondolkozott azon, valóban a mobil használhatóságot és a hangalapú tartalmat díjazza a Google?
Weboldal optimalizálás mobil eszközre
A SEO szakember kb. 2017-től figyelembe kell, hogy vegye a Google törekvését, mellyel az AMP weboldalakat támogatja. Az internethasználati szokások változása eredményeképpen a Google keresések lényeges hányada mobil eszközről érkezik. Bár az asztali gépek ekkoriban még vezettek, a folyamat beindult, ezzel a webfejlesztőknek, programozóknak és SEO szakembereknek is lépést kellett tartaniuk. Mára az okostelefonok triumfálnak, az AMP is elavulóban, de a specialista akkoriban erről értekezett
AMP – mobiloptimalizált honlapok
Az AMP az angol Accelerated Mobile Pages rövidítése, ez tehát a gyorsított, mobil eszközre optimalizált weboldal. A weboldalak felépítése egyszerűbb, a tartalmak könnyen áttekinthetők a mobil verziónál. A SEO-s feladata, hogy a Googlealgoritmusok igényeit felmérje, és a szükséges változtatásokra felhívja a weboldalkészítők figyelmét, bár sok olyan aspektus van, mely alapvetően mondható a weboldalépítésben.
Az oldal mobilos betöltődésének idejét minimálisra kell leszorítani. A betöltődési idő fontos faktor az intelligens kereső számára, és az online marketingstratégiák is a gyors elérést javasolják. A felhasználók jelentős része lemorzsolódik, ha az oldal 2,5 másodpercnél hosszabb ideig töltődik be.
HTTPS:// protokoll – nem csodafegyver, de…
SEO szempontból a HTTPS-re váltásról szóltak a 2020-at megelőző évek. Bár a legtöbb weboldal tulajdonosa gyorsan átállt erre a protokollra, különösen, miután a Google is több fórumon hangsúlyozta, hogy a találati listákon előkelőbb helyen szerepelhetnek a HTTPS oldalak. Eleinte a várakozások nem teljesültek, több oldal rontott is a helyezésein.
Akkoriban a SEO szakemberek véleménye megoszlott arról, hogy a HTTPS szükséges rossz-e vagy csak simán rossz. A biztonsági előírások betartását később már mindenki bevállalta. 2022-ben már gagyinak számít a S nélküli http:// weblap.
És ezzel még nem lett vége. Új szlogen?
Optimalizálj honlapot hangalapú keresésre
Újabban egyre több szakember optimalizálja az általa kezelt weboldalakat hangalapú keresésre. Az USA-ban 2022-ben a felhasználók 51 %-a használja a hangalapú keresést, ez a trend lassan Európát is elérheti. A hangalapú keresésre történő optimalizálás lényege, hogy a felhasználók által feltett kérdésekre próbálunk választ adni, illetve a felhasználók által feltett kérdéshez hasonló szövegrészekre optimalizáljuk az oldalt.
A Google SEO szakmával kapcsolatban rengeteg hírt, ötletet és szabályt olvashatsz, ezek mindegyike megfontolandó, de egyik sem örök érvényű. Az egyes szabályok és megfigyelések inkább csak irányadók, törekedni kell a weboldal természetességére és sokszínűségére.
Évente változó SEO trendek mindenkinek, akit érdekel a Google kereső optimalizálás. A Hangalapú keresés és a mobiloptimalizálás – ezeknek köszönhetően egyre több látogatót szerezhetsz.
- Ma már sokan tudják, ki a legjobb SEO-szakértő
“A legjobb SEO-szakember” bejegyzéshez 1 hozzászólás