Hivatkozó PR-cikk oldalak linktámogatása
A megbízói webáruházak keresőoptimalizálása a termékneveket célozza. Ez nem mindig könnyű feladat, mert termékleírások legtöbbször szegényesek, ráadásul minden webshop eswtében azonosak. Ám az nyilvánvaló, hogy az optimalizálás alá volt online Infrabolt akkor bonyolíthat nagy organikus forgalmat, ha jó Google-helyezést szerez például teraszfűtő infrapanelek előnyei kulcsszóval, míg a vízfertőtlenítő szereket értékesítő céges weboldalnak a szóban forgó termékek márkanevével kell TOP pozícióba kerülnie a találati táblán.
Az előresorolásban számos eljárás lehet segítségünkre – és nem csupán a számos szakmai leírásban szereplő azon módszerek, amelyeket a keresőmarketing ügynökségek előszeretettel alkalmaznak. Más SEO-webtechnikák is léteznek.
A népszerű és bevett PR-cikk linképítés mint eljárás tipikus jellemzője, hogy kifejezetten célratörő és a termék- vagy márkanévre fókuszál. Ami persze érthető is, hiszen a megbízó szeretne minél rövidebb idő alatt minél jobb eredményt elérni oldalával. Ám a koncentrált backlink-építés kockázatokkal jár: ha a keresőalgoritmusok manipulációt észlelnek, oda a siker!
Igényes szakemberek dolgozhatnak más felfogás alapján is. Egy ismert SEO-szakértő módszere sokkal komplexebb. Miközben természetesen nem vetheti el a kulcsszavas helyezések javítására közvetlenül törekvő, marketing szövegekbe ágyazott direkt hivatkozások bevetését, aközben nagy számban alkalmaz derivált linképítő módszereket. Ezeknek meg az a közös jellemzőjük, hogy minden közzétett Public relation cikk számára külön backlink-hálózatot épít. Tehát nem a céloldali visszacsatolások számát szaporítja mértéktelenül rengeteg cikkelhelyezéssel, hanem kevesebb, de kívülről megerősített PR-anyagokkal operál.
Ez óvatosságból még megtolható azzal, hogy a munka során küld ugyan direkt dofollow utalást a céloldalra, de abban nincs kulcsszó, illetve a kulcsszavas termékaloldal helyett alább sorolt belső oldalt, vagy magasabb szintű kategóriaoldalt linkel.
Mérvadó szakmai tapasztalat hogy a Google az ilyen másodlagosan épített hivatkozási hálózatokat végigtapogatja és hatásukra magasabbra értékeli az optimalizálás alatt álló webáruházat vagy céges szolgáltatói honlapot. A rutinmunkától eltérő metódus ereje idővel a síkerdíjas helyezések alakulásában is megmutatkozik a megbízó nem kis, és a webmester még nagyobb örömére.
Google előresorolás backlink építéssel
SEO tanácsadás során ajánlott egyedi módszer: a PR-cikkek számára backlink hálózat építés történik. Lásd még keresőmarketing szolgáltatés, google előresorolás, weboldal optimalizálás.
További információk: PR-cikk linképítés – legjobb oldalak